DANE TECHNICZNE
<< Corolla Verso (2001-2004)
Toyota Corolla Verso II (Facelifting) 2004-2007
silnik | 1,6 VVT-i |
1,8 VVT-i |
2,0 D-4D |
2,2 D-4D |
2,2 D-4D |
---|---|---|---|---|---|
oznaczenie | 3ZZ-FE | 1ZZ-FE | 1CD-FTV | 2AD-FTV | 2AD-FHV |
rodzaj | benzynowy | benzynowy | turbo diesel | turbo diesel | turbo diesel |
konstrukcja | rzędowy, DOHC, EFI, 16V | rzędowy, DOHC, EFI, 16V | rzędowy, DOHC, common rail, 16V | rzędowy, DOHC, common rail, 16V | rzędowy, DOHC, common rail, 16V, DPF |
stopień sprężania | 10,5 : 1 | 10,0 : 1 | 17,8 : 1 | 16,8 : 1 | 15,8 : 1 |
pojemność | 1598 cm3 | 1794 cm3 | 1995 cm3 | 2231 cm3 | 2231 cm3 |
moc | 110 KM /6000 obr. | 130 KM /6000 obr. | 116 KM /3600 obr. | 136 KM /3600 obr. | 177 KM /3600 obr. |
moment obrotowy | 150 Nm /3800 obr. | 170 Nm /4200 obr. | 280 Nm /2000 obr. | 310 Nm /2000 obr. | 400 Nm /2000 obr. |
przyspieszenie 0-100km/h | 12,7 s | 10,8 s | 12,6 s | 10,0 s | 9,0 s |
prędkość max. km/h | 175 | 195 | 180 | 195 | 205 |
spalanie (l /100km): - miasto - trasa - średnie |
9,5 6,4 7,5 | 9,9 6,5 7,7 | 7,8 5,3 6,2 | 8,0 5,3 6,3 | 8,3 5,7 6,6 |
Wymiary / Podwozie | ||||
---|---|---|---|---|
Wersja nadwozia | Minivan | |||
Liczba drzwi | 5 | |||
Długość [mm] | 4360 | |||
Szerokość [mm] | 1770 | |||
Wysokość [mm] | 1620 | |||
Rozstaw osi [mm] | 2750 | |||
Masa własna * (kg) | 1.6 VVT-i - 1320 1.8 VVT-i - 1350 2.0 D4D - 1450 2.2 D4D - 1470 2.2 D4D DPF - 1485 |
|||
Pojemność bagażnika (l) ** | 423 / 1563 | |||
Pojemność baku (l) | 60 benzyna / 55 diesel | |||
Średnica zawracania (m) | 11,6 | |||
Zawieszenie przód | kolumny MacPhersona | |||
Zawieszenie tył | wielowahaczowe | |||
Hamulce przód | tarczowe wentylowane, 295 mm | |||
Hamulce tył | tarczowe, 290 mm |
* Masa minimalna, może być większa w zależności od wersji wyposażenia
** Minimalna / Maksymalna
Corolla Verso II generacji
W roku 2004 wprowadzona została całkowicie nowa generacja minivana Corolla Verso. W stosunku do poprzedniego modelu nadwozie zostało
poszerzone o 13 cm i wydłużone o 6 cm, a rozstaw osi zwiększył się aż o 15 cm, pojawiła się także odmiana 7-miejscowa.
Dodatkowy rząd foteli dostępny był za dopłatą. Mimo, iż
powodował on, że bagażnik zmniejszał się do bardzo małych rozmiarów, to wszystkie 5 tylnych foteli ma możliwość złożenia całkowicie na płasko
i nie ma potrzeby wymontowywania siedzeń. System składania foteli jest prostszy niż w konkurencyjnych autach - złożenie fotela wymaga
wykonania zaledwie jednej operacji. Ponadto posiadają one bardzo szeroki zakres regulacji. Każde z siedzeń drugiego rzędu można przesunąć
o 240 mm do przodu lub do tyłu a oparcia pochylić o 30 stopni. W sumie pozwala to na 32 różne aranżacje siedzisk.
Zastosowany został także system ułatwiający zajmowanie miejsc w trzecim rzędzie foteli. Po naciśnięciu dźwigni znajdującej się w górnej
części boku oparcia można pochylić pierwszy fotel drugiego rzędu, co powoduje automatyczne przesunięcie fotela do przodu.
Toyota Corolla Verso drugiej generacji zaprojektowana została przez europejskie studio stylizacyjne Toyoty (ED2). Jej produkcja odbywała się w Turcji (w TMMT - Toyota Motor Manufacturing Turkey), w tej samej fabryce, gdzie montowana była Corolla Sedan oraz Kombi (Wagon). Jeżeli chodzi o podwozie to Corolla Verso II bardziej zbliżona była do Avensisa niż standardowej odmiany Corolli. Dużym atutem rodzinnej Toyoty jest najniższym w segmencie współczynnik oporu powietrza - Cx=0.30.
Corolla Verso II zapewnia także bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, zarówno biernego jak i aktywnego, W testach EuroNCAP uzyskała noty: 5-gwiazdkek w teście ogólnym oraz 4 w kategorii ochrony najmłodszych pasażerów. System mocowania ISOFIX znajduje się na dwóch zewnętrznych fotelach z tyłu. Nadwozie wyposażone zostało w system MICS (Minimal Intrusion Cabin System), który pochłania siłę uderzenia i zmniejsza ryzyko uszkodzenia wnętrza pojazdu podczas kolizji.
Galeria zdjęć Toyoty Corolli Verso >>