Nowa Toyota Corolla 2013
Najnowsza Toyota Corolla zaprezentowana została oficjalnie na początku czerwca 2013 r. W Polsce do pierwszych klientów trafiła już w lipcu.
XI generacja tego modelu podobnie jak poprzednia oferowana jest jedynie w nadwoziu typu sedan. Odmiana kombi, a także hatchback, tak jak
w ostatnich latach sprzedawane są przez Toyotę jako oddzielny model - Auris. Stylistycznie nowa Corolla upodobniła się do innych aktualnie
oferowanych modeli Toyoty, jak np. Avensis czy Yaris. Ostro nakreślone linie i charakterystyczny pas przedni dodały autu większej wyrazistości.
Wygląd nie jest jednak ekstrawagancki i powinien trafiać w gusta szerokiej grupy osób.
Wymiary
Nowe wcielenie sedana jest wyraźnie większe od poprzednika. Nadwozie jest o 8 cm dłuższe i 1,5 cm szersze ale co najważniejsze rozstaw osi zwiększył się aż o 10 cm, dzięki czemu bardziej przestronne stało się wnętrze, zwłaszcza w tylnej części. Pojemność bagażnika pozostała praktycznie bez zmian i wynosi 452 l.
Sczegółowe dane techniczne Corolli 2013 Sedan >> Galeria zdjęć nowej Corolli >>
Wyposażenie / Wnętrze
Wnętrze nowej Corolli zapożyczone zostało z Toyoty Auris, jednak dodano w nim kilka charakterystycznych elementów.
Najważniejsze z nich to panel centralny wykończony czarnym, fortepianowym lakierem oraz srebrna listwa przechodząca przez całą długość deski
rozdzielczej. W aucie zadebiutował także nowy zestaw multimedialny Toyota Touch 2. Znajduje się on na liście wyposażenia standardowego
droższych wersji. Posiada innowacyjną funkcję Mirror Link, która pozwala na przeniesienie widoku z ekranu telefonu na wyświetlacz
w samochodzie. Charakteryzuje się on także polepszoną jakością obrazu, możliwością wyświetlania obrazu z kamery cofania oraz łączem
Bluetooth. Bardzo bogate wyposażenie standardowe wszystkich wersji obejmuje m.in. siedem poduszek powietrznych, system stabilizacji
pojazdu (VSC) wraz z kontrolą trakcji (TRC), ABS + EBD + BA, asystenta ruszania na wzniesieniu (HAC), system monitorowania ciśnienia
w oponach, światła do jazdy dziennej LED, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, komputer pokładowy, Radio CD/MP3,
elektrycznie regulowane szyby przednie, wielofunkcyjną kierownicę oraz reflektory halogenowe.
W najbogatszej odmianie, nazwanej Prestige po raz pierwszy w Corolli pojawił się system automatycznego parkowania (SIPA). Dostępny jest on opcjonalnie wraz tempomatem w pakiecie Tech także w wersji oznaczonej jako Premium. Oferowany jest do niej także pakiet Comfort obejmujący podgrzewane fotele przednie, składane elektrycznie lusterka zewnętrzne oraz elektrycznie regulowane szyby tylne.
Silniki
Gama dostępnych silników obejmuje dwie jednostki benzynowe oraz jedną diesla. Podstawowy motor benzynowy 1.33 posiadający system zmiennych faz rozrządu Dual VVT-i dysponuje mocą 99KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 128Nm przy 3800 obr. Mocniejszy silnik benzynowy 1.6 Valvematic generuje natomiast moc 132KM oraz moment obrotowy 160Nm. Wysokoprężny turbodoładowany diesel 1.4 D-4D dysponuje z kolei 90KM i 205Nm. Wszystkie jednostki standardowo współpracują z 6-biegową skrzynią manualną. Jako opcja debiutuje jednak w Corolli bezstopniowa automatyczna skrzynią Multidrive S, którą można zamówić do silnika 1.6 za cenę 5000 zł.
Cena
Ceny nowej Toyoty Corolli rozpoczynają się od 62 900 zł za odmianę Life z silnikiem 1.33 Dual VVT-i. Wyższa wersja wyposażenia - Activ to wydatek 65 900 zł, natomiast najtańszy model z silnikiem 1.6 Valvematic kosztuje 69 400 zł. Auto z silnikiem diesla 1.4 D-4D dostępne jest z kolei za cenę co najmniej 75 000 zł. Lista opcji obejmuje m.in lakier metalik 2300 zł, lakier biała perła 3000 zł a od 2014 r. w ofercie pojawi się również Nawigacja Toyota Touch 2 & Go.