DANE TECHNICZNE
Toyota Corolla E10 (1992-1997)
silnik | 1.3 4E-FE (1992-1995) |
1.4 4E-FEE (1995-1997) |
1.6 4A-FE |
1.6 4A-GE |
2.0D 2C |
---|---|---|---|---|---|
rodzaj | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | diesel |
skrzynia biegów | 5 - manual | 5 - manual | 5 - manual / 4 - automat | 5 - manual | 5 - manual |
pojemność | 1332 cm3 | 1332 cm3 | 1587 cm3 | 1587 cm3 | 1975 cm3 |
konstrukcja | DOHC, EFI | DOHC, EFI | DOHC, EFI | DOHC, EFI | OHC |
cylindry / zawory | 4 / 16 | 4 / 16 | 4 / 16 | 4 / 20 | 4 / 8 |
stopień sprężania | 9,8 : 1 | 9,8 : 1 | 9,5 : 1 | 10,5 : 1 | 23,0 : 1 |
moc | 88 KM /6000 obr. | 75 KM /5400 obr. | 114 KM /6000 obr. | 160 KM /7400 obr. | 72 KM /4600 obr. |
moment obrotowy | 111 Nm /4800 obr. | 115 Nm /4100 obr. | 145 Nm /4800 obr. | 162 Nm /5200 obr. | 131 Nm /2500 obr. |
przyspieszenie 0-100km/h | 11,5 s | 12,8 s | 10,0 s | ? | 14,1 s |
prędkość max. km/h | 175 | 170 | 195 | 215 | 165 |
spalanie (l /100km): - miasto - 90 km/h - 120 km/h |
7,7 5,3 7,0 | 7,7 5,3 7,0 | 8,4 5,8 7,6 | 9,0 5,8 7,5 | 6,7 4,2 5,9 |
Wymiary / Podwozie | ||||
---|---|---|---|---|
Wersja nadwozia | Hatchback | Sedan | Liftback | Kombi |
Liczba drzwi | 3/5 | 4 | 5 | 5 |
Długość [mm] | 4095 | 4270 | 4295 | 4260 |
Szerokość [mm] | 1685 | 1685 | 1685 | 1685 |
Wysokość [mm] | 1380 | 1380 | 1375 | 1425 |
Rozstaw osi [mm] | 2465 | 2465 | 2465 | 2465 |
Prześwit [mm] | 150 | 150 | 150 | 150 |
Masa własna * (kg) | 1000 | 980 | 1020? | 1010 |
Pojemność bagażnika (l) ** | 309/1000 | 420/b.d | 400/b.d | 394/1340 |
Pojemność baku (l) | 50 | 50 | 50 | 50 |
Średnica zawracania (m) | 9,6 | |||
Zawieszenie przód | kolumny MacPhersona, dolne wahacze w kształcie litery L | |||
Zawieszenie tył | kolumny MacPhersona, podwójne drążki poprzeczne | |||
Hamulce przód | tarczowe wentylowane | |||
Hamulce tył | bębnowe |
* Masa minimalna, może być większa w zależności od wersji silnikowej i wyposażenia
** / Po złożeniu tylnych siedzeń
Siódma generacja Toyoty Corolli (oznaczona symbolem E10) dotarła na europejskie rynki w 1992r. Wyposażona była w nowoczesne 16-zaworowe benzynowe jednostki napędowe z wielopunktowym elektronicznym wtryskiem oraz trójdrożnym katalizatorem. Silnik 1.6 20V był niezwykle rzadko spotykany w Europie. W ofercie znajdował się także silnik diesla o poj. 2 litrów wyposażony w układ recyrkulacji spalin (EGR). Do unikatów należała wersja 1.8 GTI wyróżniająca się także tylnymi tarczowymi hamulcami. W roku 1995 przeprowadzony został niewielki facelifting Corolli obejmujący w wersji hatchback zmiany przedniego i tylnego zderzaka oraz grilla, a we wnętrzu nowe materiały. Modyfikacjom poddano także jednostkę benzynową 1.3 i dla zaznaczenia różnicy zmieniono jej oznaczenie na 1.4 chociaż pojemność skokowa pozostała taka sama - 1332 cm3. Ze względu na normy emisji spalin moc zmalała z 88KM do 75KM. Wydłużyło to nieco przyspieszenie od 0 do 100km/h, zwiększono jednak maksymalny moment obrotowy, który dodatkowo dostępny był przy niższych obrotach, dzięki czemu silnik stał się bardziej elastyczny a spadek mocy nie był wyczuwalny w normalnej eksploatacji.
Najczęściej spotykane w Europie wersje wyposażenia to XLi, GLi oraz Si (na niektórych rynkach jako GT-Si). Ta ostatnia wyróżniała się z zewnątrz dodatkowym niewielkim spojlerem przedniego zderzaka, a na niektórych rynkach także bocznymi progami i spojlerem na tylnej klapie, wyposażona standardowo była również w bardziej sportowo wyprofilowane fotele oraz welurową tapicerkę o innym wzorze. Wśród wyposażenia opcjonalnego wielu wersji znajdował się ABS (w niektórych odmianach w standardzie) oraz przednie poduszki powietrzne.
Wszystkie dostępne wersje nadwozia, a więc hatchback 3/5D, sedan, liftback i kombi posiadały składane tylne siedzenia. Odmiana kombi, oficjalnie określana jako Wagon, standardowo wyposażona była także w relingi dachowe oraz roletę do bagażu. Za bezpieczeństwo pasażerów odpowiedzialne były boczne wzmocnienia drzwi, kontrolowane strefy zgniotu oraz napinacze pasów. Po faceliftingu w 1995r. wszystkie Corolle otrzymały dodatkowe tylne światło stopu.