Corolla - dane

DANE TECHNICZNE

Toyota Corolla E10 (1992-1997)

silnik 1.3
4E-FE
(1992-1995)
1.4
4E-FEE
(1995-1997)
1.6
4A-FE
1.6
4A-GE
2.0D
2C
rodzajbenzynowybenzynowybenzynowybenzynowydiesel
skrzynia biegów5 - manual5 - manual5 - manual /
4 - automat
5 - manual5 - manual
pojemność1332 cm31332 cm31587 cm31587 cm31975 cm3
konstrukcjaDOHC, EFIDOHC, EFIDOHC, EFIDOHC, EFIOHC
cylindry / zawory4 / 164 / 164 / 164 / 204 / 8
stopień sprężania9,8 : 19,8 : 19,5 : 110,5 : 123,0 : 1
moc88 KM
/6000 obr.
75 KM
/5400 obr.
114 KM
/6000 obr.
160 KM
/7400 obr.
72 KM
/4600 obr.
moment obrotowy111 Nm
/4800 obr.
115 Nm
/4100 obr.
145 Nm
/4800 obr.
162 Nm
/5200 obr.
131 Nm
/2500 obr.
przyspieszenie 0-100km/h11,5 s12,8 s10,0 s?14,1 s
prędkość max. km/h175170195215165
spalanie
(l /100km):
- miasto
- 90 km/h
- 120 km/h


7,7
5,3
7,0


7,7
5,3
7,0


8,4
5,8
7,6


9,0
5,8
7,5


6,7
4,2
5,9

Wymiary / Podwozie
Wersja nadwoziaHatchbackSedanLiftbackKombi
Liczba drzwi3/5455
Długość [mm]4095427042954260
Szerokość [mm]1685168516851685
Wysokość [mm]1380138013751425
Rozstaw osi [mm]2465246524652465
Prześwit [mm]150150150150
Masa własna * (kg)10009801020?1010
Pojemność bagażnika (l) **309/1000420/b.d400/b.d394/1340
Pojemność baku (l)50505050
Średnica zawracania (m)9,6
Zawieszenie przódkolumny MacPhersona, dolne wahacze w kształcie litery L
Zawieszenie tyłkolumny MacPhersona, podwójne drążki poprzeczne
Hamulce przódtarczowe wentylowane
Hamulce tyłbębnowe

* Masa minimalna, może być większa w zależności od wersji silnikowej i wyposażenia

** / Po złożeniu tylnych siedzeń

Siódma generacja Toyoty Corolli (oznaczona symbolem E10) dotarła na europejskie rynki w 1992r. Wyposażona była w nowoczesne 16-zaworowe benzynowe jednostki napędowe z wielopunktowym elektronicznym wtryskiem oraz trójdrożnym katalizatorem. Silnik 1.6 20V był niezwykle rzadko spotykany w Europie. W ofercie znajdował się także silnik diesla o poj. 2 litrów wyposażony w układ recyrkulacji spalin (EGR). Do unikatów należała wersja 1.8 GTI wyróżniająca się także tylnymi tarczowymi hamulcami. W roku 1995 przeprowadzony został niewielki facelifting Corolli obejmujący w wersji hatchback zmiany przedniego i tylnego zderzaka oraz grilla, a we wnętrzu nowe materiały. Modyfikacjom poddano także jednostkę benzynową 1.3 i dla zaznaczenia różnicy zmieniono jej oznaczenie na 1.4 chociaż pojemność skokowa pozostała taka sama - 1332 cm3. Ze względu na normy emisji spalin moc zmalała z 88KM do 75KM. Wydłużyło to nieco przyspieszenie od 0 do 100km/h, zwiększono jednak maksymalny moment obrotowy, który dodatkowo dostępny był przy niższych obrotach, dzięki czemu silnik stał się bardziej elastyczny a spadek mocy nie był wyczuwalny w normalnej eksploatacji.

corolla e10 hatchback, sedan, liftback

Najczęściej spotykane w Europie wersje wyposażenia to XLi, GLi oraz Si (na niektórych rynkach jako GT-Si). Ta ostatnia wyróżniała się z zewnątrz dodatkowym niewielkim spojlerem przedniego zderzaka, a na niektórych rynkach także bocznymi progami i spojlerem na tylnej klapie, wyposażona standardowo była również w bardziej sportowo wyprofilowane fotele oraz welurową tapicerkę o innym wzorze. Wśród wyposażenia opcjonalnego wielu wersji znajdował się ABS (w niektórych odmianach w standardzie) oraz przednie poduszki powietrzne.

toyota corolla e10 kombi

Wszystkie dostępne wersje nadwozia, a więc hatchback 3/5D, sedan, liftback i kombi posiadały składane tylne siedzenia. Odmiana kombi, oficjalnie określana jako Wagon, standardowo wyposażona była także w relingi dachowe oraz roletę do bagażu. Za bezpieczeństwo pasażerów odpowiedzialne były boczne wzmocnienia drzwi, kontrolowane strefy zgniotu oraz napinacze pasów. Po faceliftingu w 1995r. wszystkie Corolle otrzymały dodatkowe tylne światło stopu.

Galeria zdjęć Toyoty Corolli E10 >>

copyright 2015 © corolla.com.pl
Strona korzysta z plików cookies do celów statystycznych. Obsługę plików cookies możesz zmienić w ustawieniach Twojej przeglądarki