DANE TECHNICZNE
<< Corolla E12 (2001-2004)
Corolla E12 Facelifting (2004-2007)
silnik | 1.4 VVT-i |
1.6 VVT-i |
1.4 D4D |
2.0 D4D |
1.8 VVTL-i |
---|---|---|---|---|---|
oznaczenie | 4ZZ-FE | 3ZZ-FE | 1ND-TV | 1CD-FTV | 2ZZ-GE |
rodzaj | benzynowy | benzynowy | diesel (turbo) | diesel (turbo) | benzynowy |
konstrukcja | DOHC, EFI | DOHC, EFI | DOHC, common rail, intercooler | DOHC, common rail, intercooler | DOHC, EFI |
stopień sprężania | 10,5 : 1 | 10,5 : 1 | 17,9 : 1 | 18,6 : 1 | 11,5 : 1 |
pojemność | 1398 cm3 | 1598 cm3 | 1364 cm3 | 1995 cm3 | 1795 cm3 |
moc | 97 KM /6000 obr. | 110 KM /6000 obr. | 90 KM /3800 obr. | 116 KM /3600 obr. | 192 KM /7800 obr. |
moment obrotowy | 130 Nm /4400 obr. | 150 Nm /4800 obr. | 190 Nm /1800 obr. | 280 Nm /2000 obr. | 180 Nm /6800 obr. |
przyspieszenie 0-100km/h | 12,0 s | 10,2 s | 13,3 s | 10,6 s | 8,4 s |
prędkość max. km/h | 185 | 190 | 180 | 185 | 225 |
spalanie (l /100km): - miasto - trasa - średnie |
8,4 5,7 6,7 | 9,0 5,9 7,0 | - - 4,8 | 7,2 4,7 5,6 | 11,1 6,7 8,3 |
Wymiary | ||||
---|---|---|---|---|
Wersja nadwozia | Hatchback 3D | Sedan | Hatchback 5D | Kombi |
Liczba drzwi | 3 | 4 | 5 | 5 |
Długość [mm] | 4180 | 4385 | 4180 | 4385 |
Szerokość [mm] | 1710 | 1710 | 1710 | 1710 |
Wysokość [mm] | 1475 | 1470 | 1475 | 1500 |
Rozstaw osi [mm] | 2600 | 2600 | 2600 | 2600 |
Masa własna * (kg) | 1130 | 1115 | 1130 | 1170 |
Pojemność bagażnika (l) ** | 289 | 437 | 289 | 402/1480 |
Pojemność baku (l) | 55 | 55 | 55 | 55 |
* Masa minimalna, może być większa w zależności od wersji silnikowej i wyposażenia
** / Po złożeniu tylnych siedzeń
W ramach przeprowadzonego w 2004r. faceliftingu Corolli E12 delikatnie zmieniony został wygląd przednich i tylnych lamp we wszystkich wersjach nadwozia a w odmianie hatchback także kształt przednich reflektorów. Nowy wygląd mają także przednie i tylne zderzaki wersji hatchback oraz przednie w nadwoziach typu sedan oraz kombi. Ponadto wszystkie odmiany otrzymały przeprojektowany grill. (dla odmiany T-Sport z charakterystyczną siateczką o strukturze plastra miodu)
Wersja T-Sport otrzymała także bardziej sportowy wygląd zderzaków oraz progi boczne.
W ofercie pojawił się nowy silnik wysokoprężny 1.4 D4D, który zastąpił jednostkę 2.0 D4D 90KM. Charakteryzuje się on bardzo małym zużyciem paliwa oraz niską emisją spalin. Z kolei mocniejsza odmiana silnika 2.0 D4D poddana została modernizacji (m.in. bardziej wydajna chłodnica powietrza - intercooler) i osiągała moc 116KM. Zwiększył się także moment obrotowy i poprawiło spalanie, a także przyspieszenie od 0 do 100km/h. Podczas faceliftingu Corolli wprowadzony został również nowy pakiet redukujący hałasy silnika - w jego górnej osłonie, bocznym osłonom bloku silnika, osłonie głowicy, miski olejowej oraz izolacji turbosprężarki. Osiągnięto dzięki temu niższym poziom hałasu i drgań, w porównaniu do poprzednika. Zwiększył się także poziom bezpieczeństwa nowej Corolli. Układ stabilizacji toru jazdy VSC - Vehicle Stability Control (odpowiednik ESP) pojawił się jako standardowe wyposażenie wersji Sol, Prestige i TS. Wszystkie wersje, oprócz Terra wyposażono w boczne kurtyny powietrzne. Każdy egzemplarz otrzymał przednie dwufazowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz dwufazowy system przypominający o zapięciu pasów kierowcy i pasażera siedzącego z przodu (dioda świetlna oraz sygnalizacja dźwiękowa). We wnętrzu pojazdu pojawiło się także sporo innych zmian. Najważniejsze z nich to nowa kierownica z regulacją w dwóch płaszczyznach oraz sterowaniem systemem audio, a także bogatsze standardowe wyposażenie - w podstawowej wersji Terra znalazły się m.in. podgrzewane boczne lusterka, zdalnie sterowany centralny zamek, podświetlany schowek główny oraz oraz boczne poduszki powietrzne.