DANE TECHNICZNE
>> Corolla E15 Facelifting (2010-) >>
Toyota Corolla E15 (2007-2010)
Silniki benzynowe
silnik | 1.33 Dual VVT-i |
1.4 VVT-i |
1.6 Dual VVT-i |
1.6 Valvematic |
---|---|---|---|---|
oznaczenie | 1NR-FE | 4ZZ-FE | 1ZR-FE | 1ZR-FAE |
konstrukcja | DOHC, EFI | DOHC, EFI | DOHC, EFI | DOHC, EFI |
stopień sprężania | 11,5 : 1 | 10,5 : 1 | 10,2 : 1 | 10,7 : 1 |
pojemność | 1329 cm3 | 1398 cm3 | 1598 cm3 | 1598 cm3 |
moc | 101 KM /6000 | 97 KM /6000 | 124 KM /6000 | 132 KM /6400 |
moment obrotowy | 132 Nm /3800 | 130 Nm /4400 | 157 Nm /5200 | 160 Nm /4400 |
przyspieszenie 0-100km/h | 13,1 s | 13,0 s | 10,4 s | 10,0 s |
prędkość max. km/h | 180 | 170 | 195 | 200 |
spalanie (l /100km): - miasto - trasa - średnie |
7,1 4,9 5,7 | 8,6 - 6,7 | 9,0 5,8 6,9 | 8,4 5,2 6,4 |
opony | 195/65 R15 | 195/65 R15 | 205/55 R16 | 205/55 R16 |
Silniki Diesel
silnik | 1.4 D-4D |
1.4 D-4D |
2.0 D-4D |
---|---|---|---|
oznaczenie | 1ND-TV | 1ND-TV | 1AD-FTV |
pojemność | 1364 cm3 | 1364 cm3 | 1998 cm3 |
moc | 90 KM /3800 | 90 KM /3800 | 126 KM /3600 |
moment obrotowy | 190 Nm /1800 | 205 Nm /1800 | 300 Nm /1800 |
przyspieszenie 0-100km/h | 13,3 s | 11,9 s | 10,3 s |
prędkość max. km/h | 175 | 175 | 200 |
spalanie (l /100km): - miasto - trasa - średnie |
5,8 - 4,6 | 5,7 4,2 4,7 | 7,2 4,8 5,7 |
opony | 205/55 R16 | 205/55 R16 | 205/55 R16 |
Wymiary / Podwozie | ||||
---|---|---|---|---|
Wersja nadwozia | Sedan | |||
Liczba drzwi | 4 | |||
Długość [mm] | 4540 | |||
Szerokość [mm] | 1760 | |||
Wysokość [mm] | 1470 | |||
Rozstaw osi [mm] | 2600 | |||
Masa własna * (kg) | 1.33 Dual VVT-i - 1200 1.6 Dual VVT-i - 1215 1.6 Valvematic - 1230 1.4 D4D - 1240 2.0 D4D - 1385 |
|||
Pojemność bagażnika (l) ** | 450 / 750 | |||
Pojemność baku (l) | 55 | |||
Średnica zawracania (m) | 10,4 | |||
Zawieszenie przód | kolumny MacPhersona | |||
Zawieszenie tył | belka skrętna | |||
Hamulce przód | tarczowe wentylowane | |||
Hamulce tył | tarczowe |
* Masa minimalna, może być większa w zależności od wersji wyposażenia
** / Po złożeniu tylnych siedzeń
Najnowsza wersja Corolli dostępna jest jedynie w nadwoziu typu Sedan. Toyota zdecydowała się na oddzielne nazewnictwo i stylizację
dla odmiany typu Hatchback, która sprzedawana jest pod nazwą Toyota Auris. Corolla E15 Sedan produkowana jest od 2007 roku w fabryce
w Japonii, podczas gdy Auris wytwarzany jest w Wielkiej Brytanii. Nadwozie Corolli Sedan znacznie urosło i jest tylko o nieco ponad 10 cm
krótsze od Toyoty Avensis II generacji, co tłumaczy slogan reklamowy nowej Corolli -
"O klasę wyżej".
Dużą uwagę przywiązano do maksymalnego powiększenia przestrzeni kabiny pasażerskiej oraz wysokiej jakości wykończenia wnętrza.
Większy komfort dla pasażerów z tyłu zapewnia także zastosowanie płaskiej podłogi. Dostępne były dwie różne wersje kolorystyczne wnętrza -
tradycyjne ciemnoszare oraz bardziej spokojne i eleganckie szarobeżowe. W kabinie łącznie znajduje się aż 15 różnego rodzaju schowków,
których łączna objętość to 18,9 litra.
Początkowo w ofercie znajdowały się
silniki benzynowe 1.4 VVT-i oraz 1.6 Dual VVT-i, które później zastąpione zostały przez jednostki 1.33 Dual VVT-i oraz 1.6 Valvematic.
Silnik diesla 2.0 D-4D od początku sprzedaży oferowany był w zmodyfikowanej wersji (zwiększenie mocy i momentu obrotowego o
odpowiednio 10KM i 20Nm), a w późniejszym okresie modernizacji poddana została również druga jednostka wysokoprężna - 1.4 D-4D.