Corolla - dane

DANE TECHNICZNE

>> Corolla E15 Facelifting (2010-) >>

Toyota Corolla E15 (2007-2010)

Silniki benzynowe

silnik 1.33
Dual VVT-i
1.4
VVT-i
1.6
Dual VVT-i
1.6
Valvematic
oznaczenie1NR-FE4ZZ-FE1ZR-FE1ZR-FAE
konstrukcjaDOHC, EFIDOHC, EFIDOHC, EFIDOHC, EFI
stopień sprężania11,5 : 110,5 : 110,2 : 110,7 : 1
pojemność1329 cm31398 cm31598 cm31598 cm3
moc101 KM
/6000
97 KM
/6000
124 KM
/6000
132 KM
/6400
moment obrotowy132 Nm
/3800
130 Nm
/4400
157 Nm
/5200
160 Nm
/4400
przyspieszenie 0-100km/h13,1 s13,0 s10,4 s10,0 s
prędkość max. km/h180170195200
spalanie
(l /100km):
- miasto
- trasa
- średnie


7,1
4,9
5,7


8,6
-
6,7


9,0
5,8
6,9


8,4
5,2
6,4
opony195/65 R15195/65 R15205/55 R16205/55 R16

Silniki Diesel

silnik 1.4
D-4D
1.4
D-4D
2.0
D-4D
oznaczenie1ND-TV1ND-TV1AD-FTV
pojemność1364 cm31364 cm31998 cm3
moc90 KM
/3800
90 KM
/3800
126 KM
/3600
moment obrotowy190 Nm
/1800
205 Nm
/1800
300 Nm
/1800
przyspieszenie 0-100km/h13,3 s11,9 s10,3 s
prędkość max. km/h175175200
spalanie
(l /100km):
- miasto
- trasa
- średnie


5,8
-
4,6


5,7
4,2
4,7


7,2
4,8
5,7
opony205/55 R16205/55 R16205/55 R16


Wymiary / Podwozie
Wersja nadwoziaSedan
Liczba drzwi4
Długość [mm]4540
Szerokość [mm]1760
Wysokość [mm]1470
Rozstaw osi [mm]2600
Masa własna * (kg)1.33 Dual VVT-i - 1200
1.6 Dual VVT-i - 1215
1.6 Valvematic - 1230
1.4 D4D - 1240
2.0 D4D - 1385
Pojemność bagażnika (l) **450 / 750
Pojemność baku (l)55
Średnica zawracania (m)10,4
Zawieszenie przódkolumny MacPhersona
Zawieszenie tyłbelka skrętna
Hamulce przódtarczowe wentylowane
Hamulce tyłtarczowe

* Masa minimalna, może być większa w zależności od wersji wyposażenia

** / Po złożeniu tylnych siedzeń

toyota corolla e15

Najnowsza wersja Corolli dostępna jest jedynie w nadwoziu typu Sedan. Toyota zdecydowała się na oddzielne nazewnictwo i stylizację dla odmiany typu Hatchback, która sprzedawana jest pod nazwą Toyota Auris. Corolla E15 Sedan produkowana jest od 2007 roku w fabryce w Japonii, podczas gdy Auris wytwarzany jest w Wielkiej Brytanii. Nadwozie Corolli Sedan znacznie urosło i jest tylko o nieco ponad 10 cm krótsze od Toyoty Avensis II generacji, co tłumaczy slogan reklamowy nowej Corolli -
"O klasę wyżej". Dużą uwagę przywiązano do maksymalnego powiększenia przestrzeni kabiny pasażerskiej oraz wysokiej jakości wykończenia wnętrza. Większy komfort dla pasażerów z tyłu zapewnia także zastosowanie płaskiej podłogi. Dostępne były dwie różne wersje kolorystyczne wnętrza - tradycyjne ciemnoszare oraz bardziej spokojne i eleganckie szarobeżowe. W kabinie łącznie znajduje się aż 15 różnego rodzaju schowków, których łączna objętość to 18,9 litra.
Początkowo w ofercie znajdowały się silniki benzynowe 1.4 VVT-i oraz 1.6 Dual VVT-i, które później zastąpione zostały przez jednostki 1.33 Dual VVT-i oraz 1.6 Valvematic. Silnik diesla 2.0 D-4D od początku sprzedaży oferowany był w zmodyfikowanej wersji (zwiększenie mocy i momentu obrotowego o odpowiednio 10KM i 20Nm), a w późniejszym okresie modernizacji poddana została również druga jednostka wysokoprężna - 1.4 D-4D.

copyright 2015 © corolla.com.pl
Strona korzysta z plików cookies do celów statystycznych. Obsługę plików cookies możesz zmienić w ustawieniach Twojej przeglądarki