Toyota Corolla WRC
Był to jeden z najlepszych i najpopularniejszych samochodów WRC w latach 90-tych. Nawet dziś spotykany jest na trasach rajdów, pomimo,
że fabryczny zespół Castrol Toyota Team zakończył program rajdowy w 1999r. Toyota Corolla WRC przejęła wiele elementów od swojej
poprzedniczki - legendarnej Toyoty Celicy GT 4, jednak stanowiła całkowicie nową konstrukcję. Inżynierowie dużą wagę przywiązali do
aerodynamiki oraz rozkładu masy nowego samochodu - wynosi on 54:46 (przód /tył). Debiut samochodu miał miejsce w 1997 roku.
Już w trzecim występie - Rajdzie Australli, Corolla, której kierowcą był Didier Auriol, osiągnęła swoje pierwsze podium.
W debiucie w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC) w 1998 roku Corolla WRC od razu odniosła zwycięstwo - w Monte Carlo w styczniu 1998.
W sezonie tym do Francuza w składzie dołączył Hiszpan Carlos Sainz a rok później zespół zdobył mistrzostwo świata producentów. Łącznie kierowcy Corolli WRC
na podium stawali aż trzydzieści razy.
Silnik | 2.0L chłodzony wodą, turbo, 4 cyl., 16V, DOHC |
Moc | 299 KM przy 5700 obr/min |
Moment obrotowy | 510 Nm przy 4000 obr/min |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 3,5 s |
Masa |
1230 kg |